Bacalar - Reisverslag uit Bacalar, Mexico van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu Bacalar - Reisverslag uit Bacalar, Mexico van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu

Bacalar

Blijf op de hoogte en volg Delano en Yoni

31 Oktober 2018 | Mexico, Bacalar

Maandag om 16 uur kwamen wij aan in Bacalar na een busreis, die al benoemd werd in het vorige blog. Het hotel dat wij hadden geboekt lag ietwat uit het 'centrum' en wij waren er al twee keer langs gelopen met het idee we zijn opgelicht. Vooral omdat het adres wat Maps aangaf wij niets zagen dat op een hotel leek. Plots zwaaide er een vriendelijke man naar ons en daar moesten wij zijn: een blauw gebouw met een groot houten hek. Prima kamer: schoon, fris verfje alleen een érg klein bed!

Vrij snel zijn wij het centrum ingegaan, al kan je dat niet echt zo noemen. Bacalar kent niet veel toerisme, maar het draait echt om het 7 kleuren blauwe meer Laguna Bacalar. Een plekje vinden om te eten was lastiger dan gedacht: bij het eerste restaurant wat gedronken en twee mini taco's gegeten (dat zijn hier wraps en geen krakende snelbrekende schelp). Daarna heeft Delano een crepe met nutella gescoord, die werd gemaakt door een man en zijn zoon met zo'n leuk wagentje dat door de straat rijdt. Hier werd ons geduld op de  proef gesteld, want een aantal Mexicanen voor ons bestelden voor de hele familie, beslag was op en moest gemaakt worden én er kan er 1 per keer gemaakt worden. Delano werd nog een beetje uitgelachen, omdat hij alleen nutella wilde. Hier wordt dat gegeten met zoet beleg en heel veel soorten kaas. Daarna hebben wij nog een pizza gedeeld en zijn wij naar het hotel gegaan. Hier lekker gerelaxed met een serie en echt te lekker geslapen in dat té kleine bedje!

In de ochtend een ontbijtje in het hotel en om 9.00uur zouden wij bij een activiteitenbureau moeten zijn voor de boottrip over het mooie meer. Hier zaten wij braaf optijd, maar het ging allemaal zo vaag: de prijs ging omhoog, we waren met zijn tweeën en moesten dan meer betalen. Dan lokken ze je binnen met de boodschap dat er al meerdere binnen zitten, dit is totaal niet waar. Wij hebben de grens getrokken en zijn erg stoïcijns doorgelopen naar een ander. Hier ging de boot om 11.00 uur en tot die tijd konden wij heerlijk hangen op hun privéterrein aan het meer. Erg chill! Delano maakte nog lekker een duik vanaf de pier.

De boottour was erg leuk! Wij gingen naar 3 cenotes waar wij in mochten zwemmen. De diepste daarvan was 180m diep, een ander had levende organismen wat lijkt op stenen (cocalitos) en de ander was intens groot. Daarnaast vaarden wij langs een natuurreservaat met mooie dieren én een gebied waar piraten vroeger aan land kwamen. Hier kon je je insmeren met modder en waren er onwijs mooie muurschilderingen. Overal konden wij zwemmen en foto's maken. Op de boot was muziek en veel gezelligheid met wat mensen uit Europa, zelf een Nederlandse! Het water is zoooooooo ontzettend blauw, echt ongelofelijk mooi!

Daarna even naar het hotel opfrissen en lekker eten. Wij hadden trek in lekker Mexicaans eten dus bestelden we overheerlijke burritos en tacowraps met kip en avocado. Mmmmjaaam! Daarna zijn wij nog een film gaan kijken op de kamer en zijn wij gaan slapen. Om 6 uur gaat de wekker  voor onze busreis naar Caye Caulker, Belize! Deze busreis inclusief ferry hebben wij bij een hotel geregeld, die op internet stond aangeschreven. Het is totaal niet toeristisch in Bacalar dus borden met activiteiten of bustijden hebben ze daar niet. Nu hadden wij een busticket waar ontbijt, alle busafstanden en de ferry zijn inbegrepen! Het plan is om hier twee nachten te blijven en aan het eind daarvan plaatsen wij natuurlijk weer een nieuw blog.

Groetjes van de Stroetjes!

• 01 November 2018 - 04:49

Oma MAR:

ik geniet van jullie verhalen

• 01 November 2018 - 09:27

Yoni:

bedankt oma, leuk!
    Het is hier in Caye Caulker, Belize 7 uur eerder dan NL.
    xxx

• 02 November 2018 - 13:46

Diane:

Alsof we mee zijn!

• 03 November 2018 - 13:39

Abbink:

leuk jullie maken veel mee is het al iets voor oplichters in buitenland