Het avontuur naar Nepal & Lumbini - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu Het avontuur naar Nepal & Lumbini - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu

Het avontuur naar Nepal & Lumbini

Blijf op de hoogte en volg Delano en Yoni

12 Oktober 2017 | Nepal, Lumbini

Vanuit het hotel in Varanasi zijn wij in de avond rond 11e naar het treinstation gegaan om hier onze reis richting Nepal te maken. Onze trein zou om half 1 in de nacht vertrekken, wat helaas al snel niet waar bleek te zijn. Er was al snel een half uur vertraging (00:55). Na veel wachten werd de verwachte aankomsttijd continu met 15/30 minuten opgeschoven en werd het wachten vervelender en vervelender. Rond 3uur 's nachts werd de sfeer wat naar, alle homoseksuele mannen begonnen Delano lastig te vallen en andere toeristen ook van onder tot boven te bekijken (brrrr naar gevoel). Gelukkig waren we niet geheel alleen, twee andere mannen (uit Isreal en Japan) moesten op dezelfde trein wachten. Uiteindelijk om 04:15 kwam de trein eindelijk eens aan. Na 5 uur wachten konden wij gelukkig ons bedje bemachtigen in de trein. In de ochtend kwamen wij rond 10uur aan in Ghorakpur, om vanaf hier een lokale bus te pakken richting de grens tussen India en Nepal. Deze reis duurde zo'n 3uur en waren wij er wel flink klaar mee, haha. Vies, bezweten en we roken inmiddels niet meer naar rozen.

Gelukkig kregen wij beiden een visum om Nepal binnen te treden. Helaas was hier geen rechtstreekse bus richting onze bestemming, Lumbini. Een aardige man wist ons uit te leggen hoe wij hier konden komen. Via twee bussen, boze Nepalese vrouwen en weinig ruimte kwamen wij aan op onze bestemming. Hier hebben wij direct een vlucht vanuit Katmandhu geboekt richting New Delhi op 18 oktober, zodat wij de 20e weer naar Nederland kunnen vertrekken. Wij hebben ons lekker opgefrist, wasje gedaan en zijn het stadje gaan verkennen. Een leuk klein dorpje met een magisch sfeertje. Hier hebben wij gepind om de busreis te betalen, het hotel en onze avondmaaltijd. Wij zijn bij een restaurant gaan eten en hebben hier loempia's & pizza gegeten. Mjammmie! Vervolgens hebben wij nog wat lekkere nootjes gekocht en een klein rondje rond het dorp gedaan, maar was het al erg donker en voelde het alsof het nacht was. Wij hebben een poging gedaan om de geboorteplaats van Buddha te bewonderen, maar het was te donker en weinig te zien, behalve apen en ander rondvliegend en kruipend wild. Rond 8uur waren wij weer op de kamer, omdat wij de volgende ochtend om 7uur een bus hadden geboekt naar Chitwan nationaal park.

Om 05:15 ging de wekker om vervolgens om 05:45 te ontbijten. Hier kregen wij ieder drie witte broodjes, omelet, jam, boter, sapje en koffie. Om 06:45 stonden wij netjes klaar voor onze bus, die helaas maar niet kwam opdagen.... Flinke domper, want de bus was kapot en zou niet meer komen opdagen. Gelukkig waren er nog twee andere meiden (uit Duitsland en Colombia) met hetzelfde lot, die moesten ook naar Chitwan. Wij zijn met zijn 4e met lokale bussen richting Chitwan gegaan om hier ons volgende avontuur te beleven.Wij verblijven in het National Park hotel en hebben net ons welkomstdrankje op! Er loopt nu net een olifant langs, by the way!

Alle verhalen over het Chitwan nationaal park zullen uiteraard volgen.

• 12 Oktober 2017 - 12:24

Diane:

Gelukkig, deze barre tochten ook weer overleefd!

• 12 Oktober 2017 - 13:37

Delano En Yoni :

ja dat kun je wel stellen?!

• 12 Oktober 2017 - 16:49

Claudia:

hey
    wat een gedoe voor jullie met al dat slechte vervoer.
    en wat een hoop maken jullie allemaal mee zeg.
    wel weer leuk om alles te lezen.doei schatjes

• 16 Oktober 2017 - 15:14

Lilian:

Wat maken jullie veel mee zo. Geniet nog even