Agra - Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu Agra - Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu

Agra - Taj Mahal

Blijf op de hoogte en volg Delano en Yoni

04 Oktober 2017 | India, Agra

Namasté familie en vrienden,

Om 5.30 uur ging de wekker en vervolgens hadden wij een afspraak met mr Khan om ons naar het treinstatiom te brengen. Hij was niet op tijd komen opdagen, dus hebben wij een andere tuktuk gepakt. Na wat hectiek op het station van Jaipur hebben wij het juiste perron gevonden, waar onze trein zou vertrekken naar Agra. Wederom kregen wij in de trein weer een lekker ontbijt en na ongeveer 3.5 uur kwamen wij op onze bestemming aan.

Eenmaal in Agra werden wij weer bestormd door vele chauffeurs. Al snel kozen wij er een uit naar het hotel. In het hotel zag het er wat minder luxe uit dan wat wij hadden verwacht na het zien van foto's bij de travelagent. Wel werden onze backpacks gedragen en ziet de aankomsthal er daarintegen wel mooi uit. Wij kwamen hier eigenlijk met één doel, waar wij dan direct op af gingen met een tuktuk 30 roepies (dit is 50 cent). Ons doel was natuurlijk de Taj Mahal! Wij kochten een ticket, wat inclusief: water, schoenhoesjes, museumbezoekje en transfer is. Voor de Taj Mahal werden wij streng gecontroleerd met detectiepoortjes, fouilleren en tascontrole. Na een paar minuutjes lopen liepen wij door een poort recht voor de Taj Mahal. Dit was oogverblindend en eigenlijk niet in woorden te beschrijven. Gewoon WAUW in het kwadraat! Zo onder de indruk..

Rustig hebben wij het terrein bekeken en hebben wij flink wat plaatjes geschoten met onze camera's. Diverse keren wilden mensen met ons op de foto en het toppunt was dat Yoni een baby in haar armen gedrukt kreeg voor een foto. Opzich erg leuk, maar op een gegeven moment weigerden wij dit. Zodat wij zelf konden genieten van dit wereldwonder. Als toerist zijnde betaal je een stuk meer, maar dit wordt beloond met een kortere entree rij in de Taj Mahal in te gaan. De andere rij was extreem lang.. Happy to be a tourist! Binnenin was zeker mooi, maar lang niet zo mooi als de buitenkant. Binnenin was er een vaste looproute en zo warm, dat het zweet op plekken droop waar wij het bestaan niet van af wisten! Wij hebben nog staan kijken naar de rivier die langs de Taj Mahal loopt, erg mooi. Daar hebben wij gegeten in een restaurant: naanbrood, noodles met groenten en aardappels met Indian spinaziecurry. Heerlijk, mjammie!

Vervolgens zijn wij terug naar het hotel gegaan na een discussie met tuktukchauffeurs over de prijs. Deze zeiden dat 30 roepies niet mogelijk was voor toeristen, maar alleen een indianprice. Wij liepen weg en benoemden dat de heenweg dit wel kon. Na Delano zijn onderhandelvaardigheden (en die zijn sterk) lukte het toch. In het hotel even een tukkie gedaan en genoten van een middagje relaxen.

Morgen vertrekken wij met de trein om 9.45 uur naar Orccha. Dit staat bekend als rustigere plaats waar mensen minder opdringerig zijn. Daar zijn wij benieuwd naar. Tot dan!

• 04 Oktober 2017 - 17:21

Claudia:

he moppies
    nou dat was de TAJ MAHAL weer fijn dat jullie dit wereld wonder ook weer hebben gezien.goed dat jullie morgen naar een plek gaan waar het rustiger is ff bijtanken van alle drukte.wat apart dat ze met jullie op de foto wilde,komen daar geen toeristen dan haha.heb weer mee mogen van jullie reis fijne avond.

• 04 Oktober 2017 - 17:45

Diane:

Prachtige foto's. We genieten mee.

• 04 Oktober 2017 - 19:01

Oma MAR:

leuk verslag, heel leuk omdat te lezen

• 05 Oktober 2017 - 18:22

Opa Direter En Oma Ria:

jullie hebben het zotezien best naar jullie zin ,houden zo.groetjes van oma en opa

• 05 Oktober 2017 - 18:26

Opa Direter En Oma Ria:

ljullie hebben het zo tezien best naar jullie zin houden zo. groetjes van oma ria en opa dieter