Aankomst & New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu Aankomst & New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu

Aankomst & New Delhi

Blijf op de hoogte en volg Delano en Yoni

02 Oktober 2017 | India, New Delhi

Zaterdagochtend door Ron en Agnes weggebracht naar Schiphol om onze reis dan echt te gaan waarmaken. Het droppen van de bagage, douane en paspoortcontrole gingen redelijk snel. Daarna een bakkie starbucks gescoord en boarden. De vlucht verliep erg soepel en snel, fijn! Precies op tijd stapten wij het vliegtuig uit (23.10) waardoor wij dachten: yes lekker optijd in het hotel. Oeps, die gedachte verdween als een wolk voor de zon! Wij hebben tot 3.00uur (ja echt, zonder overdrijven) in een rij gestaan voor de visumcontrole. Dit ging nog trager dan voetje voor voetje. Gelukkig stonden wij met nog een aantal Nederlanders en dit maakte het wat gezellig. Op een gegeven moment kwam in de rij het Nederlandse temperament naar boven. Een vrouw drong een aantal rijen voor en Delano gaf haar een duw, waarop de andere medelander (2 koppen groter dan Delano) ook nog even op haar afstormde. Er werd gejoeld en geschreeuwd als een ander voor zijn beurt ging. Het was een hele happening.

Onze taxi was na die aantal uren al verdwenen, dus wij moesten op zoek naar een ander. Hier moesten wij vooraf betalen, dus wij waren direct alert of wij wel de goede kant op reden. Lang leve Google Maps! Eenmaal in het hotel was het om te janken: keiharde muziek en verhalen als sektelezingen naast de deur, smerig en eng buurtje,  1 handdoek, geen wcpapier, geen stroom en geen warm water. En ohja, er was een ventilator boven het bed, welke nog net met 2 elektriciteitsdraadjes aan het plafond bevestigd waren. Brr, slapen lukte dus eigenlijk niet. De volgende dag vroeg uit de veren, dus ontbijt gevraagd en na 2 uur nog niks gekregen.. Wij zijn dus weggegaan om de stad te verkennen.

Wij hebben direct treintickets geboekt tot de plek vóór Nepal en de volgende twee (luxe) hotels in Jaipur en Agra. Prettig om dat geregeld te hebben, omdat wij merken dat wij nog even moeten wennen en dat de Indiërs in deze buurt toch niet zo meewerkend zijn. Wij hebben een privétaxitour gekregen naar alle highlights van New Delhi, omdat wij nu via dit bureautje hebben geboekt. Daar gingen we naar de Indiangate, tombes, Qtub Mahar, Lotustempel, een markt (waar we niet zo makkelijk uitkwamen, dus heeft Yoni een bijna-flauwval-scene opgezet, waardoor we naar buiten konden), parlementsgebouw en eten in een restaurant etc. Dus eigenlijk al veel gezien hier in New Delhi. Old Delhi gaan wij de laatste dag nog ontdekken.

Vanmorgen ging de wekker om 4.45 uur, zodat wij om 6.00 uur de trein naar Jaipur konden pakken. Daar zijn wij nu aangekomen en gaan wij hopelijk echt genieten, want wij hadden geen nacht langer daar in het hotel, de buurt en de sfeer willen blijven. De foto's gaan op seze site door elkaar, dus de foto's komen op Facebook!

• 02 Oktober 2017 - 16:34

Diane:

Alweer Heel wat meegemaakt!

• 02 Oktober 2017 - 17:13

Delano En Yoni :

haha ja echt wel, het is niet saai!

• 02 Oktober 2017 - 19:30

Oma Mar:

ik vind het doodeng gelukkig zijn jullie met ze,n tweeën pas goed op heb al foto's gezien het is wel erg mooi daar

• 03 Oktober 2017 - 15:24

Opa Direter En Oma Ria:

hallo delano en jony wij hebben jullie verslag gelezen echt india dus goed opletten.nog fijne vakantie groetjes vanoma en opa