Isla Holbox & Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu Isla Holbox & Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu

Isla Holbox & Isla Mujeres

Blijf op de hoogte en volg Delano en Yoni

17 November 2018 | Mexico, Isla Mujeres

Olaaa amigos! we zijn er nog!

Op 10 november kwamen wij aan in Chiquilla waar wij de ferry naar Isla Holbox hebben gepakt. Hier waren wij midden op de dag. Slim dat wij waren hebben wij voordat wij de ferry opgingen alvast bustickets gekocht vor na het Holbox-avontuur. Dit heeft bij de terugreis vanaf Holbox onwijs veel tijd en stress bespaard zo druk als dat het daar was. Op Booking merkten wij al dat de prijzen hier enorm hoog waren voor hotels en restaurantjes vergeleken met andere plaatsen. Het is een eiland dat steeds bekender is geworden qua toerisme, leuk maar ook wel jammer. Eenmaal bij onze locatie kregen wij 1 hutje aangewezen zonder enige info of ontvangst verder. Wij hebben onze backpacks gedumpt en zijn het eiland gaan verkennen. Lekker wat aan de diepblauwe heldere zee wat gegeten en gedronken met een heerlijk live muziekje op de achtergrond. Eenmaal in onze hut kwam de eigenaar even polshoogte nemen en kennismaken. Hij dacht dat wij 2 nachten zouden blijven, maar dit waren er 3. Aardige gozer, maar de hut was niet echt wat wij hoopten. Er was geen Wi-Fi, alles was vies als je er een keer met zandvoetjes had gelopen en snachts werd je lek geprikt door de muggen. Ach, we vonden het prima.  Overdag waren wij toch lekker op stap. Iedere dag gingen wij naar het strand, keken wij met een biertje naar de zonsondergang vanaf de pier (zo romantisch) en waren wij lekker aan het eten overal en nergens. De eerste avond hadden wij pizza gegeten en de andere twee avonden streetfood. Dit was zoooooo lekker! De eerste keer waren het taco's en de tweede keer frietjes, hamburger en een belegd broodje met een Mexicaanse vleesmix en groenten. Tevens mocht een lekkere nutella crepe niet ontbreken als toethe. Ook hebben wij een avond een zumbales meegekeken en met onze heupjes meegewiebeld, toen dit voor de lokale bevolking werd georganiseerd. De lege momenten vulden wij in met potjes kaarten en series. Na de tweede nacht in de hut brak onze klomp: lekgeprikt, lawaai van een bedrijf, gekko's om ons heen en de druppel 'muizen' boven ons hoofd. Na 2 nachten hebben wij de eigenaar laten weten dat wij 2 nachten wel prima vonden en om hem niet teleur te stellen hebben wij gezegd dat wij van het eiland afgingen en dat dit de reden was. Die jongeman was zo trots op zijn twee hutjes. Uiteraard verkasten wij gewoon twee straten verder naar een hostel met goede recensies. Liever met 6 anderen op een kamer, mensen leren kennen en babbelen, dan muizen boven ons hoofd. In dit hotel hebben wij wat beter geslapen, heerlijk warm gedoucht en gesocialized met andere toeristen. Hier was een enorm schattige wasbeer, welke de volgende dag is opgehaald door de dierenbeschermer om weer in het wild verder te leven, want deze was verdwaald.

Op 13 november zijn wij op Holbox uitgecheckt en hebben de bus naar Cancun gepakt. Zo komen wij steeds dichterbij het vliegveld voor de terugreis! Maar dit was nu nog niet het geval, dus taxi en ferry in en op naar het volgende eiland Isla Mujeres! Hier zijn wij 4 nachten verbleven in een onwijs leuk hostel met gedeeld sanitair én keuken. Dit maakte het leuk, want je kwam snel in contact omdat het ook niet zo groot was. Hier leerden wij plots een andere Nederlander kennen en een Duitser die Nederlands sprak, maar wel hier woonde. Die had in NL op Kaageiland gewoond (kennen jullie dat?) Hier vaak mee gepraat, soms onder het genot van een biertje. Die man had keuzes in zijn leven gemaakt en dat was zo interessant om naar te luisteren. Trouwens een Corona 0.5L hier is maar €0.75 ipv een paar euro voor een kleinere variant in NL. Het plan was om alle dagen strand te pakken, maar dit is maar 1 dag en een paar uur gelukt. Andere dagen waren winderig en niet fijn op het strand. Zo'n dag hebben wij bijvoorbeeld zelf gekookt vol verse gezonde groenten en zelf lunch en guacemole gemaakt. Zo blijf je lekker bezig en naast het winkelen, happy cocktail hours, uiteten en wat uren zon vliegen de dagen snel voorbij. Wij hadden geen behoeften om nog tours te doen oid, want alles wat werd aangeboden hadden wij al gedaan én na al dat drukke verplaatsen en doorreizen is uitrusten en chillen ook wel errruuuug lekker! Het viel ons op dat je hier overal wordt aangesproken om een winkel in te gaan of ergens te komen eten. Ook wordt er regelmatig drugs aangeboden, wat illegaal is maar toch redelijk gedoogd wordt (behalve als je als toerist gepakt wordt). Een keer werd ona een fooi afgedwongen en wij gingen hier tegenin, noi het geld werd naar ons toegesmeten, haha!

Nu zijn wij op 17 november met de ferry en taxi aangekomen in Cancun waar wij overnachten in een onwijs bekend hotel Selina. Hier nog in het zwembad gebanjerd. Om de cirkel rond te maken hebben wij quesedillas gegeten, waar wij de eerste dag ook hadden gegeten. Wat is het Mexicaanse eten toch verrukkelijk! Wij hebben bustickets gekocht voor morgenochtend naar het vliegveld. Morgen vliegen wij eerst naar Houston en vanuit daar door naar Amsterdam, waar wij op 19 november om 8.15 uur landen. Bedankt voor het lezen van het blog en de leuke reacties!

Tot in Nederland, hasta luego!

• 18 November 2018 - 05:48

M.:

fijn dat jullie het zo fijn hebben gehad.maar ook weer blij dat jullie weer thuis kpm maar snel naar huis we wachten op jullie

• 18 November 2018 - 09:00

Diane:

gelukkig ook nog een beetje uitgerust, ik werd al moe als ik al die reisverhalen las. goede reis terug!

• 19 November 2018 - 07:08

Lilian:

Grappig nu net jullie laatste verslag gelezen. En jullie zijn alweer thuis. Liefs van Lilian xxx