Heenreis - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu

Heenreis

Blijf op de hoogte en volg Delano en Yoni

30 Oktober 2018 | Mexico, Cancún

Hallo lieve lezers!

Om 6 uur ging het wekkertje zondagmorgen na toch wel een paar uurtjes slaap met de gunstigheid van de wintertijd aan onze kant! Het huis en de kat met liefde achtergelaten en naar Schiphol gebracht door onze altijd vroege vogel Ron, thanks =D. Om half 8 hebben wij onze bagage afgegeven en gingen wij door de controles. Hier werd Yoni apart genomen met haar tas, conclusie: er zat iets op de kaft van de Lonely Planet maar na goedkeuring van de apparatuur mochten wij door. Daar deden wij uiteraard de standaard dingen die je doet op Schiphol: van shoppen tot schaamteloos andere mensen bekijken.

Boarden begon op tijd en je moest een roze sticker op je paspoort hebben, die hadden wij bij de incheckbalie gekregen na allerlei strenge vragen over bagage, terugkomst etc. Dus dat zat wel snor dachten wij, maar nee .. Delano werd na de rij van het boarden op een woeste manier meegenomen en hier moest hij alles uit zijn tas laten zien! Hier was uiteraard niks mee aan de hand en eenmaal in de lucht ging het allemaal vlekkeloos. Beiden hebben wij zo'n vijf films gekeken. Als eten kregen wij pestosticks, rijst met kip en groenten (nee, niet op z'n Surinaams) en een heerlijk bakje toffee ijs. Tussendoor kon je stroopwafels en pretzels pakken en drankjes natuurlijk ook.

Grappig is nog wel dat elke keer als Delano iets wilde, hij onbewust genegeerd werd. Elke keer ging zijn hand omhoog en zij liepen hem zo voorbij. Daarnaast heeft Yoni de kunst om altijd iets anders te krijgen dan wat zij besteld. Zo besteld zij een Fanta en krijgt een kop thee. Ook prima, want wij zijn niet zo moeilijk en wij hebben de grootste lol erom! Na bijna 11 uur vliegen waren wij in Houston, Texas. Via Visa keuringen, douane en drugshonden kwamen wij bij de juiste gate terecht en binnen een uur vlogen wij weer weg richting Cancun. Deze vlucht duurde een kleine 2 uur en was zo voorbij. Om 18.45 zijn wij geland en hadden vrij snel de bagage (pfoee weer een zorg minder). Net als andere toeristen wilden wij geld pinnen en geen één automaat deed het... alleen de dollarmachine. Met zijn allen kwamen wij tot de conclusie dat zij dat expres doen, omdat de dollar veel gunstiger is qua waarde voor ze. Wij gaven niet op en wij vonden een werkend apparaat! Samen met een andere backpackster hebben wij de luxe ADO bus gepakt naar Cancun en om 21.00 uur waren wij op de kamer. Helemaal top, maar geen warm water helaas. Maar na zo'n lange reis ben je blij met alles wat zorgt voor verfrissing. Helaas was er weer een muziekfeest in de straat tot een uur of 4.. en na ruim 22 uur wakker te zijn wil je toch wel slapen. Dit is uiteindelijk gelukt en na het opstaan zijn wij boodschapjes gaan doen en hebben wij ontbeten met yoghurt, granola, quesedilla en vers fruit.

Zondagavond hebben wij gelijk bustickets gekocht om door te reizen naar Bacalar, dat is voor ons het diepste punt in Mexico. Vanuit daar pakken wij de buurlanden mee en is het alleen nog een kwestie van omhoog reizen langs de kust en relaxen! Om 10.30 ging de bus en daar zijn wij nu aangekomen na een  busreis van zo'n 6 uur met veel regen onderweg. Wanneer wij hier vertrekken plaatsen wij een nieuw blog over onze avonturen in Bacalar.  Voor nu: Google maar even naar Bacalar, wauw he?

Hasta Luego Amigos!

• 30 Oktober 2018 - 10:42

Diane:

Wow, Bacalar ziet er goed uit!!

• 30 Oktober 2018 - 11:51

Lilian:

Lieverds geniet van alles. Bacalar ziet er geweldig uit. Have fun. Liefs van ons xxx

• 31 Oktober 2018 - 04:36

Oma MAR:

fijn dat allles goed is verlopen wij vinden het een leuk verslag en wachten op de volgende brief groetjes oma mar en opa rob

• 03 November 2018 - 13:29

Arthur:

leuk verhaal ik heb dat ook altijd ze stoppen voor me neus met uitdelen en daarna gaan ze ergens anders verder en slaan mijn over.
    lol met yoni dat ze heel iets anders krijgt dan besteld . wel grappig dat ze Delano als crimineel zien en er uit halen.leuk verhaal.