Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu

Aqaba

Blijf op de hoogte en volg Delano en Yoni

04 Maart 2018 | Jordanië, Akaba

Vanaf de woestijn was het nog zo'n uurtje rijden naar de badplaats Aqaba. Eenmaal aangekomen even op internet contact gezocht met iedereen en foto's kunnen plaatsen. Daarna hadden wij 3 uurtjes eigen tijd, welke wij lekker gebruikt hebben om op de kamer te relaxen. Om 17.30 verzamelden wij als groep bij elkaar voor een wandeling door de stad. Mega toeristisch! Heeeeeeel anders dan de andere plaatsen. Veel meer bekijks, auto's, winkeltjes etc. Eigenlijk vonden wij dit minder leuk. Maar de mensen blijven vooralsnog erg vriendelijk. Zo kregen wij in veel winkels gratis thee en proeverijen. Ook kochten wij twee bananen en zeiden dat de verkoper het wisselgeld mocht houden. Dit wilde hij absoluut niet en dan kreeg je gewoon extra bananen mee! Hier hebben wij het lokale strand gezien, maar hier kan je als toerist echt niet zonnebaden of zwemmen. Met de groep hebben wij avond gegeten bij het restaurant Alibaba, staat erg goed aangeschreven. Ook in onze lonely planet! Er werd van kleine tafels een lange tafel voor 12 personen georganiseerd (langs de autorotonde, haha). Hier hadden wij gedeelde voorgerechten met zijn allen en Delano had als hoofdgerecht de specialiteit van het huis: vis uit de oven! Yoni nam een overheerlijke mixed grill. Verrukkelijk! Als toetje kregen wij een taart, wat een verrassing! Daarna heerlijk geslapen tot een uur of 8.

De volgende ochtend (zaterdag) op ons gemak ontbeten. Daarna weer even samen het stadje in gewandeld, maar zo af en toe kom je toch iemand van de groep tegen. Op zich niet erg, want wij wilden iets kopen en kwamen erachter dat het geld nog in het hotel lag. Twee personen van de groep wilden het voorschieten, wat een geluk! De noten zijn in dit dorpje goedkoop en een specialiteit, dus deze hebben wij geproefd en ingeslagen. Wij hebben amandelen, pistachenoten en cashewnoten gekocht. Die gaan lekker mee naar huis! Om 12.00 uur vertrokken wij naar een boot met glazen bodem. Hierdoor hebben wij wrakstukken op de bodem gezien van een boot en een vliegtuig, impressive! Maar ook koraal en vissen gespot door dit glas. Variërend van een zeeduivel tot felgekleurde visjes tot zelfs een slang. Tevens kregen wij de kans om te snorkelen in deze zee, dit was de Rode Zee. Dit was erg leuk en mooi, maar wij misten wel een beetje de beloofde koraal kleuren. Na een aantal uur op het water meerden wij aan op privéstrand, waar ons een late lunch stond te wachten. Heerlijk en gezellig! Hier hebben wij met de groep gegevens uitgewisseld, zodat wij nog foto's e.d. kunnen uitwisselen. Na deze lunch was het tijd om terug te rijden naar Amman, waar wij ongeveer 23.00uur aankomen. Om 6.00uur zondagochtend is het voor ons tijd om te ontbijten en te vertrekken naar het vliegveld. Dan komen wij, als alles meezit, om 14.30uur aan in Amsterdam. Wij hebben weer mega genoten van het land, maar zeker ook van elkaar! Wij zijn weer mooie herinneringen rijker en hebben stuk voor stuk leuke en lieve mensen leren kennen, wij zijn dankbaar!

• 04 Maart 2018 - 07:48

Mar:

wat is een week weer snel om he, maar jullie hebben genoten,we wachten nu op jullie
    oma

• 04 Maart 2018 - 09:17

Diane:

Goede reis terug. En hopelijk zijn je noten vaccuum verpakt, anders krijg je ze misschien het land niet in.