Aankomst Amman - Jerash - Dode Zee - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu Aankomst Amman - Jerash - Dode Zee - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu

Aankomst Amman - Jerash - Dode Zee

Blijf op de hoogte en volg Delano en Yoni

26 Februari 2018 | Jordanië, Amman

Om 12.15uur vertrokken wij zondagmiddag naar Schiphol. Onze vakantie is daarmee begonnen! Al snel waren wij door alle formaliteiten heen, zoals de douane etc. Nog even rondgehuppeld op Schiphol en om 14.30uur konden wij al boarden. En met een groepsreis is dat toch anders, want je kijkt rond met de vraag: wie hoort er bij onze groep?

De vlucht ging bijzonder snel en vlekkeloos. Na wat drankjes, hapjes en series waren wij 4 uur en 10 minuten later in Amman. En wat zag dat vliegveld er mooi uit! Nog voor de visumcontrole werden wij al als groep verzameld. Onze groep omvat 11 personen, maar eentje hiervan sluit morgenochtend pas aan. Eenmaal compleet, en aan elkaar voorgesteld, moesten wij onze paspoorten inleveren. Deze werden dan gestempeld en kregen wij later weer terug, tegelijk met de bagage. Voelt toch gek om je paspoort even uit het zicht te verliezen. Al snel daarna maakten wij kennis met Ferdy, onze Nederlands sprekende gids. Komt erg enthousiast over, heeft zes jaar in NL gewoond en is in voor leuke feitjes, gesprekken en grappen.

Eenmaal in het busje (met vaste chauffeur voor de gehele week) kregen wij water en info over de volgende dag. Om 23.00u (22 uur NL tijd) waren wij op de kamer van het Al Fanar Palace hotel. Heerlijk gedoucht en geslapen! Maandagochtend zaten wij om 7.00uur aan het ontbijt. Iedereen van de groep schoof langzaam aan en we leren elkaar allemaal al vlot kennen, erg leuk. Als eerst reden wij naar het plaatsje Jerash, langs de rivier Jabbok, wat echt een Grieks-Romeinse stad is geweest. Er is 20 procent van deze oude stad zichtbaar (en dat was al flink wat) en de rest is nog ingegraven. Erg mooi, mooi contrast met het gras in combinatie met de bruine zuilkleur, kuddes geiten en het straalt rust uit. Hier hebben wij zo'n kleine drie uur gewandeld.

Daarna reden wij door naar de Dode Zee om te drijven op het zoute water. Dit water bestaat voor 30% uit zout van mineralen. Het was een bijzonder unieke ervaring om zonder inspanning op dat water te relaxen. Wij hebben hard gelachen met de groep: de ene was helemaal zen, de ander durfde niet, de ander gaf de ander instructies en anderen probeerden toch te gaan staan of buikzwemmen. Hilarisch! Dan heb je ook nog mensen die zich in de modder rollen, maar dit hebben wij overgeslagen.

Puntje om te benoemen is ook dat de gids ons wel drie keer heeft bedankt dat wij naar Jordanië zijn gekomen. Dit omdat hij weet dat veel mensen ivm de ligging van het land hun mening hebben. Hij is dankbaar, dat nu met een slechte touristentijd, dat wij zijn gekomen. Eigenlijk zijn wij nu de ambassadeurs van Jordanië, want wellicht met onze goede verhalen trekt het toerisme weer aan en is dit gunstig voor het land. En zeker gegund voor de vriendelijke bevolking!

Na dit avontuur zijn wij naar het hotel gegaan, opgefrist en met de groep gaan eten. Een 4 gangen diner en wat was dat lekker zeg! Morgen vertekken wij voor een lange busreis met korte tussenstoppen naar de stad Petra! Tot daar xxxx

• 26 Februari 2018 - 22:50

Diane:

Leuk, weer een verslag. Had ik niet verwacht bij deze korte reis! Veel plezier

• 27 Februari 2018 - 13:22

Marr.:

leuk ,jullie maken weer heel wat mee,geniet er van oma
    alles goed hier