Orchha - Reisverslag uit Orchha, India van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu Orchha - Reisverslag uit Orchha, India van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu

Orchha

Blijf op de hoogte en volg Delano en Yoni

07 Oktober 2017 | India, Orchha

Op 5 oktober zijn wij om 14.00 uur aangekomen op het station van Jhansi. Hier werden wij wederom overrompeld door chauffeurs, maar ervaring loont. Wij zijn doorgelopen naar een rustigere standplaats en hebben daar een tuktuk gepakt. Wij hebben hier een uur ingezeten, want de spoorwegovergang was dicht. Een uur later kwamen wij aan in ons guesthouse in Orchha. Hier stonden vele toeristen in de rij, maar wij hadden al een reservering. Door deze rij hadden wij hoge verwachtingen, maar tevergeefs.. Vieze kamer, inclusief beestjes (van vliegjes tot gekko's), maar het bed was groot! Alles uitgeklopt en ontsmet met desinfectie, deo en gel (waar dat wel niet allemaal handig voor is).

Wij verkenden het stadje en het is een leuk stadje. Een stadje met kraampjes op straat, minder druk. Hier zijn erg veel kinderen die hun kraampje willen laten zien. Er zijn poortjes waar je doorheen moet om de straat te passeren, errug smal, maar het past net! Al snel kwamen wij tot de conclusie dat wij hier best lang zijn, tot de nachttrein op 7 oktober. Wij hebben na het rondlopen lekker gerelaxed met een filmpje Miss Slaone op aanrader van Diane. Daarna hees Delano zich in Yoni haar lange rok, omdat de airco erg koud was, maar het zonder airco ook niet te doen was. Dit gaf hem warmte en Yoni de slappe lach.

De tweede ochtend lekker lang in bed gebleven, zelf ontbijt geregeld. Verse bananen en crackers van de kraampjes die wij de eerste avond hadden gescoord. Om de bezienswaardigheden te zien hoef je vanuit ons guesthouse alleen rechtdoor te lopen, maar wij liepen stellig de andere kant op. Hier liepen wij over een stenen brug (ontzettend mooi uitzicht) zonder reling. Wij namen alles in ons op, totdat TOEEETTTT weer zo'n vervelende toeter van een mega bus ons opdrong. Wij konden niet opzij, want de brug was te smal. Dus snel naar een stenenhoopje op de rivier gesprongen. Hahaha, hebben wij weer hoor. Daarna toch maar rechtdoor waar je voor alle bezienswaardigheden 1 ticket koopt. Alles in 1 klap bekeken, zoals de Raj Mahal, Chattris en de Ram Raja Tempel en nog veeel meer! Wauw, maar warm! In dit stadje lopen net als andere plaatsen veel dieren: koeien en honden. Hier staan veel borden dat het verkeer daarop moet letten, fijn om te zien. Als laatst bekeken wij een grote tempel, waar wij stellig nee zeiden toen een groep hangjongeren met ons op de foto wilden. Dat wordt nu redelijk vervelend. Zij schrokken plots en renden opzij.. Wij hadden zoiets van: het stort in! Maar nee, het was een reuzenaap. Waar zelfs de bevolking van schrok. Ons hartje bonkte wel even, maar gelukkig ging de aap zijn eigen pad. Ook nog bij een restaurantje gaan eten en drinken, waar meerdere toeristen zaten. Erg lekker en goed gegeten!

De volgende dag, vandaag dus, moesten wij uitchecken. Wederom een banaantje gegeten, maar daarna een Dutch pannenkoek met cheese (zoals het menu) gegeten in hetzelfde restautantje als gisteren. Erg lekker en smaakte bijna net als thuis! Daarna zijn wij bij een luxe hotel ietsje verder in de straat gaan zwemmen. Hier hebben wij een aantal uurtjes vertoefd, lekker gedoucht en gechilld. Daarna weer in het restaurant wat gedronken. Steeds op het terras, maar er komen zoveel bedelaars langs. Erg triest, maar wij kunnen niet veel voor hen betekenen.. Af en toe een cracker hier en daar is wat wij doen, maar het geeft nooit de voldoening die je wil dat het hebt. Dat iemand een beter en mooier leven krijgt, maar een cracker maakt hen gelukkig wel dankbaar. Nu wachten wij op ons eten, inclusief de standaard naanbroden met diverse toppings (onze favoriet!).

Hierna zullen wij onze backpacks ophalen en nog even in het guesthouse wachten. Dan om 20.30 uur naar het station om vanaf daar de nachttrein (22.25 uur) te pakken naar Varanasi. De spiritueelste en kleurrijkste stad van India!

• 07 Oktober 2017 - 13:48

Oma MAR:

wat maken jullie veel mee ik lees graag jullie veslagen ,maar ik blijf zeggen doe voorzichtig
    en(TUSSEN HAAKJES) HAD DELANO OOK WEL IN JOU ROK WILLEN ZIEN

• 07 Oktober 2017 - 13:59

Claudia:

hey
    vies hoor die hotels haha deo gebruiken geweldig.oe eng joh zo een aap uit het niets wel bijzonder.
    haha bevalt het delano vrouwen kleding.nou lekker chill dagje gehad en op naar het volgende tripje.
    pas goed op jullie zelf en voorzichtig.kusjes claudia