Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu

Jaipur

Blijf op de hoogte en volg Delano en Yoni

03 Oktober 2017 | India, Jaipur

Namasté!

Op 2 oktober (gisteren) zijn wij na een treinreis van 4.5 uur aangekomen in Jaipur. Alles verliep soepel vanaf New Delhi en de service in de trein was top. Gedurende de reis werden wij voorzien van eten en drinken. Heerlijk!

Wij waren hier door de lonely planet al op voorbereid, maar eenmaal aangekomen in Jaipur werden wij overspoeld door opdringerige taxichauffeurs. Deze konden wij prima negeren, maar liepen helemaal met ons de straat uit. Hier zijn wij een tuktuk ingestapt richting het hotel, namelijk de tuktuk van Mr. Khan. Dit is een chauffeur die ook tours organiseert, dus wij spraken af om 1.5 dag door hem door Jaipur gereden te worden. Jaipur wordt ook wel de pink city genoemd (veel gebouwen zijn roze) en erg bijzonder om te zien naast alle kleuren van de bevolking, kleding, voedsel etc. Eerst even genieten van de superdeluxe kamer en een duik nemen in het bijbehorende zwembad. Er is warm water, het is schoon en rustig haha! Daarna kwam mr Khan ons ophalen.

Hij heeft ons naar het Amberfort gebracht (erg hoog en groot), naar de apentempel (heel veel brutale schattige aapjes en een vrouw die een stip op ons hoofd zette), het waterpaleis, het olifantenreservaat  (waar wij de olifanten geaaid, geknuffeld en gevoerd hebben, heel uniek), een tapijtfabriek (waar wij konden zien hoe tapijten handgemaakt worden). Hier kregen wij typische Indische Chai thee, slurp! Al met al waren wij 5 uurtjes onderweg en hebben genoten van al het moois. Mr Khan is een behendige chauffeur met veel ervaring en dat was te merken in het hectische verkeer. Al hadden wij soms toch het: oehh.. aah.. dat ging net goed-momentje... Daarna in het hotel gedineerd, film gekeken, een paar keer gedoucht en geslapen. Wat een verbetering met Delhi! ♡

Heerlijk geslapen tot 8.30 uur en aansluitend het uitgebreide buffetontbijt in het hotel. Mr. Khan kwam ons om 11.30 uur ophalen. Wij zijn nog naar de Hawa Mahal en Jantar Mantar geweest. De Hawa Mahal was prachtig en helemaal top want Yoni kon naar binnen met een studentenprijsje! Maar bij de Jantar Mantar (met wetenschappelijke instrumenten) vroegen wij ons vaker af waar we überhaupt naar aan het kijken waren. Ook konden wij de City Palace in, maar dit sloegen wij af omdat wij niet zo van de museums zijn! Aansluitend lekker geluncht: naanbrood, frietjes, rijst en groenten. De avond (nu) eten wij lekker wat kleins op de kamer. Het overdag uitgebreid eten en s'avonds makkelijk doen bevalt ons prima. In de avond over straat is ook best freaky op sommige plekken...

Vanavond krijgen wij ons ontbijt voor morgen alvast. Dit omdat wij om 6.00uur weer zullen vertrekken naar het treinstation. Dan reizen wij door naar Agra om het wereldwonder Taj Mahal te bewonderen. Dus wij zullen een nieuw blog plaatsen na ons Agra avontuur! Tot dan♡.

• 03 Oktober 2017 - 16:05

Lilian:

Hoi lieverds
    Super leuk om jullie verhalen te lezen.leuk. Geniet. Liefs van Lilian xxx

• 03 Oktober 2017 - 16:54

Claudia:

he schatten
    mooi verslag weer van deze dag.fijn dat jullie een goede taxichauffeur hadden haha mr khan
    gelukkig was het een beter hotel en beter eten en rust.eten klinkt goed wel eng zo savonds op straat brr.
    fijn ook goed contact steeds met jullie te hebben.
    doei moppies

• 03 Oktober 2017 - 18:47

Diane:

Leuk verslag weer!

• 03 Oktober 2017 - 19:32

Agnes:

Fijn dat jullie zo genieten.
    Ook met jullie Pai gaat het prima hoor!

We zijn al dikke vrienden en drinken samen een bakkie koffie

• 04 Oktober 2017 - 09:59

W Tolman:

Hoi vakantiegangers.
    leuk jullie verslagen te lezen.
    Fijne dagen verder. groetjes.
    Opa Wim xxx