Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu

Nazca

Blijf op de hoogte en volg Delano en Yoni

25 November 2016 | Peru, Nazca

Na zo'n 10/11 uur in de bus gezeten te hebben kwamen wij dan aan in Nazca. Met een stijf lichaam kwamen wij de bus uit, helaas zonder ontbijt, wat ons wel beloofd was. Dit komt helaas eigenlijk altijd voor, de valse beloftes van de agency's (gratis WiFi, snacks, drinken, avond eten of ontbijt, directe connecties), het meeste is dus een leugen :(. Maar goed, wij kwamen aan in Nazca en er stonden meteen zo'n 20 schreeuwende mensen voor een taxi, tour of restaurant. Als je net aankomt om 7uur in de ochtend is dat natuurlijk niet ideaal. Ah fijn, aangekomen in het hotel hebben wij lekker zo'n 3/4 uur geslapen, het thuisfront weer wat berichtjes en foto's gestuurd, verfrist en gingen wij ons verdiepen in de Nasca Lijnen. Wij hebben voor 3 sol (0.75 cent) een grote bus gepakt, die ons halverwege langs de snelweg ineens afzette bij het uitkijkpunt oftewel Mirador. Hier moest Delano 3 sol betalen en Yoni (studente prijs) 2 sol, waar de meneer erg van moest zuchten. Waar praten we over 1 sol, 0.25 cent... Afijn, wij beklommen de toren van zo'n 50 treden om aan de top te komen om hier drie tekeningen in de grond te zien (een hand, een boom en een hagedis) , erg indrukwekkend en mooi. De meest gangbare manier is om een vliegtuigtocht te doen over de Nasca lijnen. Echter kost dit wel zo'n 80 euro, duur grapje om even een half uurtje te vliegen. Dit kijkpunt, was dus een prima alternatief voor ons. Vervolgens heeft Delano een mooi souvenir gekocht en hebben wij zo'n 15min moeten wachten voor de bus die hier onofficeel ons oppikte, omdat dit niet echt een halte was. Het voordeel is met zo'n bus dat je er overal in en uit kan. Eenmaal terug in het stadje hebben wij de straten nog even verkend en hebben wij heerlijk siësta gevierd in het hotel met Expeditie Robinson en een rustmoment. Vervolgens zijn wij lekker gaan eten, film gekeken en gaan slapen. De volgende ochtend hebben wij lekker uitgebreid gedoucht, een nieuw hotel uitgezocht en zijn wij op zoek gegaan naar een ontbijt tentje. Yoni nam een hamburger en Delano een Amerikaans ontbijt (eitje, broodjes, smoothie en een koffie). Vervolgens hebben wij een ticket naar Huacachina geboekt voor 12 sol (3 euro). Na zo'n 2.5uur werden wij langs de snelweg gedropt (waar we niet voor betaald hadden), hier moesten wij een tuktuk scoren voor 4 sol om naar de prachtige oase Huacachina te gaan. Be continued......

• 26 November 2016 - 06:53

Agned:

Lieve Yoon en Delano,
    Wat geniet ik toch elke keer van jullie mooie en toch ook spannende verhalen! Ik lig ze elke keer s' nachts te lezen als ik weer eens niet kan slapen

• 26 November 2016 - 07:42

Agnes (geen Agned Ha Ha ):

Ik had een heel bericht geschreven maar helaas is de helft er op gekomen. Nu nog even genieten van jullie laatste week en dan zijn jullie en ook Sebas weer op Nederlandse bodem en kunnen we live genieten van de verhalen(L)

• 26 November 2016 - 08:42

Ron (RED):

Dit is weer een super leuk verhaal, dit kan alleen maar in dit soort landen.
    Stoppen wanneer je eruit wil of gewoon stoppen om de mensen wat te laten zien. grappig

groetjes red