Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Delano en Yoni - WaarBenJij.nu

Lima

Blijf op de hoogte en volg Delano en Yoni

03 November 2016 | Peru, Lima

Pfoee die ruime 12 uur durende vliegreis was opzich prima te doen inclusief films en gezelligheid. Maar met een aantal uur durende lichte turbulentie begint je maag je wel wakker te houden en duurt het best lang. Dan toch maar een slaapbevorderend melatoninepilletje innemen, maar zelfs dan niet eens moe worden en in slaap kunnen vallen.. Benen omhoog, benen omlaag, klimmend over onze (saaie) buurvrouw om een rondje te lopen, maar uiteindelijk waren wij daar dan in Lima op 2 november met een lokale tijd van 6 uur in de avond.

Wachtend op de backpacks, welke allemaal verdomd veel op elkaar lijken trouwens.. Eenmaal alles verzameld gingen wij op zoek naar 'onze' chauffeur met de hotellnaam op een bord. Nergens te vinden, pfff en we waren nog niet moe hoor.. Daar stond hij dan met een bord: Djohwny vanzanten. Dat moest hem zijn! Toen toch wel een uurtje in de taxi gezeten richting ons hotel in Miraflores. Wij keken onze ogen uit: getoeter overal, afsnijdende auto's en een prikkelrijke omgeving. Nog even een rondje gelopen door de buurt en ons voorzien van de Peruaanse munteenheid: Soles. Daarna onwijs heerlijk in slaap gevallen =D.

Vanmorgen zaten wij met smart te wachten op ons continentale ontbijt, zoals op de reservering beschreven. Eindelijk kwam er een hotelmeneer die een sapje, koffie, twee broodjes met jam en boter voor ons neerzette. Jammie! Daarna begon onze eerste echte dag, de juiste bus gezocht en voor een euro naar het eindpunt gereden, namelijk Centro Historico Lima. Hier kwamen wij op een groot plein Plaza de Armas waar veel ouderwetse gebouwen te zien waren, zoals de kathedraal en de goverment palace etc. Wij keken onze oogjes uit, namen alles in ons op en maakten foto's voor mooie herinneringen bij thuiskomst.

Onderweg zijn wij veel zwervers, bedelaars en zwerfdieren tegengekomen. Dat laat wel een andere kant van de stad zien. Dan zie je opeens op een ontiegelijk drukke weg in het midden een zwerver met 'al' zijn spullen zitten, slik.. Wat hebben wij het dan toch goed. Wij hebben s'avonds heerlijk kunnen genieten van een lekkere maaltijd samen en hebben een chillavondje met de tablet ingepland, want wat een lange dagen en indrukken! Morgenavond komen wij aan in Cusco om te wennen aan de hoogte en de daarbijhorende ijle lucht.

• 04 November 2016 - 08:18

Mar:

hallo
    Ben weer de eerste die jullie verslag gelezen heeft.Heel indrukwekkend maar geniet er van veel reisgenot

• 04 November 2016 - 11:07

Opa Wim:

Hallo luitjes.
    Een heel leuk verslag van jullie reis en aankomst.
    Ben blij dat jullie het fijn hebben en lekker
    hebben gegeten.
    Ik print de verslagen van jullie uit en kan
    het dan later allemaal nalezen.
    Hartelijke groeten en een knuffel
    voor beide.
    Opa Wim.

• 04 November 2016 - 17:18

Diane:

De foto's zijn prachtig, mooi dat we met jullie mee mogen "reizen".

• 04 November 2016 - 20:08

Lilian:

Super leuk om een beetje met Jullie mee te reizen zo

• 05 November 2016 - 07:40

Ron (Red):

Hallo Kids

Wat Hebben jullie leuke foto's op FB gezet.
    Geniet er maar van.
    Nog heel veel plezier, zijn jullie al aan de hoogte gewend.
    wacht wel weer op mooie foto's

groetjes

• 05 November 2016 - 15:26

Opa Direter En Oma Ria:

hallo Delano enyoni,leuk dat het zo goed gaat.nog heel veel plezier van oma enopa

• 05 November 2016 - 16:16

Claudia(cardinale):

hallo schatjes
    alles goed in cusco,en al lekker cavia gegeten haha.
    hoop dat jullie niet teveel last hebben van de ijle lucht.
    veel plezier en geniet.
    kus

• 05 November 2016 - 18:14

Delano En Yoni :

Lieve familie,
    Cusco is onwijs gaaf! Bedankt voor alle leuke reacties.
    Het gaat goed met ons, genieten heel erg!
    De ijle lucht doet wel meer met ons lichaam dan dat wij hadden verwacht, het is echt ijl en hoog haha.

Groetjes!

• 16 November 2016 - 17:24

Pauline:

Djownyyy!!
    Super leuk om te lezen lieverd!
    Fijn dat jullie zo genieten. Ben blij voor jullie en ga jullie volgen!
    Liefs